onsdag 4. november 2009

Nada

Nå har jeg saumfart hjernen opptil flere ganger i håpet om å finne noe som provoserer meg. Men i dag er det tomt (når du ser bort fra mitt dype elsk/hat forhold til kollektiv trafkk, altså).
Det er absolutt ingenting som gjør at jeg tenker "nei fyfaeninnihælvette-det-der-var-teit". Jeg kjenner at jeg egentlig er litt likegyldig. Litt..
Men det kommer nok tilbake i morgen. Ryktene skal ha det til at klassens norsk-forelesninger er kraftig rammet av en nynorsk-epidemi. Det fryktes at denne epidemien vil ramme flertallet av studentene. Symptomer på at nettopp du har blitt rammet av denne hensynsløse epidemien:
1. Du er uforklarlig søvnig og slapp
2. All tale fra foreleser høres ut som kinesisk eller et annet fremmed-språk
3. Du har en følelse av at hjernen bare er grøt som ikke klarer å suge til seg informasjon

Men frykt ikke! Det finnes opptil flere kurer for å overleve dette:
1. ta notater. Selv om det interesserer deg midt i ryggen kan det faktisk tenkes at du lærer noe som er nyttig å vite før eksamen
2. Blir nr 1 for vanskelig kan du alltids benytte deg av nettets muligheter. 123spill, facebook og youtube er bare noen av mine favoritter. Det lønner seg forøvrig å ha ørepropper hvis man velger den siste.
3. Dersom punkt 1 og 2 er umulig å gjennomføre er det bare å lene seg tilbake, lukke øynene og la søvnen ta overhånd. Det er det eneste fornuftige å gjøre!

Sånn ellers kan jeg dele med dere at jeg i skrivende stund sitter i den nye leiligheten og drikker julebrus<3 mens Pepper ligger i senga mi og sover. Løwli!

Så nå er det bare å pakke ut litt og deretter vente på at det skal bli fredag. For da er det endelig helg! (for de som ikke visste det...)

Ingen kommentarer: