lørdag 16. august 2008

wtf!?

Det er et par ting som irriterer meg i dag. Som hvorfor naboen absolutt skal kjøre traktor kl 10. På lørdager (som i dag) er det på grensen til greit, men at han gjør det på søndager er bare helt på trynet! Også det store irritasjonsmomentet i dag. Stipend. Jeg skal gå tredje året på videregående og starter på mandag. Jeg driter jo ikke akkurat penger så jeg søkte stipend. Tenkte det var greit. Svar fikk jeg og:

Lånekassen mottok din søknad for undervisningsåret 08/09 21. juli 2008.
Søknaden er ferdigbehandlet.
Utbetalingspapiret er sendt eller vil bli sendt lærestedet i løpet av en til to uker.
På denne søknaden er du for høsten innvilget kr 410 i støtte.
Vi gjør oppmerksom på at deler av tildelingen vil bli overført månedsvis til konto. Se utbetalingsspesifikasjon vedlagt utbetalingspapiret.
Støttebeløpet fordeler seg slik: Stipend kr 410 og lån kr 0.


Kjære Lånekassen
Jeg vil gjerne takke for deres støtte på (hele) 410 kr det første halvåret.
I tillegg vil jeg takke for at dere har valgt å dele det opp slik at jeg får 50-100 kr i måneden. Det gjør at jeg beholder en viss kontroll da jeg er fullstendig ute av stand til å håndtere mer enn 100 kr av gangen.
Det jeg prøver å si er: Skal du først være gjerrig kan du like så godt drite i å gi meg noe som helst.
Er jo mer skuffende å få 410 kr på fire måneder enn ikke å få noe i det hele tatt. Som om dere bare lurer meg. Dustemikler..

Er det rart jeg blir irritert?

2 kommentarer:

Ida Emilie sa...

haha... sånn går det.. vgs altså. dukan søke om utstyrsstipend da! Det er nytt, og alle skal få det"

christus sa...

Tror det er det jeg har søkt.. aner ikke, egentlig.. Men men.. Skal se litt hva andre får osv.. Kanskje det er det jeg har fått nå... Hmm...