tirsdag 11. november 2008

Danmark..

Nå har jeg vært flink til å gjøre ingenting(bloggmessig) i mange dager, så nå er det på tide med en oppdatering. Først og fremst har jeg vært i Danmark. Det var ganske så interessant. Ble plukka opp i Sande etter endt skoledag og satte kursen mot Larvik. Selvfølgelig var vi seint ute. Og selvfølgelig var det kø. Overbevist om at båten seilte klokka 6 tenkte jeg at det ikke var noen grunn til å stresse. Klokka var jo bare kvart over fem. Skal ærlig innrømme at jeg ble litt stressa da jeg fant ut at båten skulle seile halv seks. Da hadde vi plutselig dødsdårlig tid. Men vi rakk det akkurat, som vanlig. Turen nedover gikk greit, til tross for en hyperaktiv lillesøster blandet med smålig sjøsyke. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg alltid er i dårlig form på båten til Danmark. Kan selvfølgelig være blandingen av svette, halvfulle nordmenn og parfymeosen fra taxfree’n. Uansett.. Til Danmark kom vi! Skjedde ikke så veldig mye før lørdag, annet enn at jeg hooka meg opp med nye sko (donerte de gamle til stemoren min og sa hu kunne velge om hu ville brenne dem eller bare kaste dem), ny sveis og lue fikk jeg jaggu og!
Bryllupet på lørdagen var hovedgrunnen for min tur til flatlandet denne gangen. Min kjære tante skulle gifte seg med sin Kaj Henrik. Det var trivelig det. Jeg fulgte min faste dagsrytme og sovna etter maten (rundt klokka 3) og sov i en og en halv time eller noe sånt. Det var visstnok klin umulig å vekke meg. Great! Festen endte med at tante ble hønndrita og vi kjørte hjemover mens jeg ble mer og mer overtrøtt (noe som resulterte i minikonsert for lillesøster under tannpussing). Søndag var det bare å sæla på og komme seg til båten. Endelig i land i Larvik kunne jeg konstatere at bussen fra ferja til togstasjonen ikke går på søndager og at jeg burde få tak i en taxi fort som faen. På et eller annet vis fikk jeg haik med et eldre par fra Holmestrand. Et veldig trivelig par som fortalte meg om bandet >”Dead Hoodlums”Jeg var unaturlig våken stort sett hele kvelden og våkna midt på natta helt av meg selv. Selvfølgelig var det full storm ute, så jeg fikk ikke sove igjen. Moro…
Det er vel egentlig det jeg har gjort i det siste. Med unntak av rockband-spilling hos Lis i går. Kanongøy med trommer! Me like!!

8 kommentarer:

Malene sa...

Hørtes ut som en kjekk tur. Aldri vært i Danmark jeg, stakkar meg.
Tips: Legg bilder i innleggene, så blir det lettere og mer interessant å lese:)

christus sa...

Danmark er et herlig land. Noe av det beste er at du kan kjøpe øl på bensinstasjonen til enhver tid =)

Bilder ja.. Jeg får liksom aldri somla meg til å ta bilder til bloggen.. Men skal prøve å skjerpe meg!

Anonym sa...

Ble det noe MORGENKYSS på deg i danmark da?:)

christus sa...

Hahaha! Nei, ble ikke det gitt. Men det ble mye ferske rundstykker og kaker..

Ida Emilie sa...

Christine?... du har fått deg kjæreste.... hvorfor har vi ikke hørt noe om dette på bloggen?

christus sa...

Fordi jeg ikke har skrevet om det ennå :p

Anonym sa...

du kunne sikkert solgt skoa på finn.no?!og sendt pengene til mitt snart opprettede fond "fjordland"

christus sa...

Hahaha!! Du vet at Toro også har en rekke ferdigretter? Jeg spiste Toro-kjøttkaker til lunsj på jobben om lørdagen. Hadde det veldig travelt så holdt på å brenne tunga av meg. Men det var veldig godt da!