torsdag 22. januar 2009

4.1

Hahaha!! I går var jeg i Drammen (to ganger, faktisk. Men first thing first) for å hente den siste Twilight-boka; Breaking Dawn. Det var helt herlig å få den etterlengtede boka, og jeg ser fram til mange timer med lesing =)
Men det morsomme skjedde ikke før jeg kom på bussen. En fyr hadde satt seg i det setet nærmest "barnevogn-plassene" (er dere med meg så langt?). Han flyttat raskt tingene sine da han så en dame med barnevogn som skulle på. Snill som han var hjalp han denne unge damen med å få barnevogna inn på bussen. I det han løfter vogna inn kommer det en eldre dame med stø kurs mot plassen han nettopp har gitt fra seg. Hun er et halvt sekund fra å sette seg når han sier: "Jeg tenker vi lar damen med barnevogn få sitte der." Den eldre damen hmpf-a kjempehøyt og ble tydelig grinete. Jeg snudde meg rundt i setet og humret stille for meg selv.
Her har jeg alltid tenkt at de eldre alltid klager over at de ikke får sitteplass på bussen og alt mulig sånt, men det var nok av sitteplasser og hun kunne fint ha satt seg lenger fremme i bussen hvis hun absolutt ikke ville sitte bakerst.. Jeg tror hun ble sur fordi hun ikke fikk viljen sin og fordi en ung mor allerede hadde "fått" den plassen hun hadde sett seg ut. Jeg lo hvertfall. Høyt! Men bare innvendig mens jeg gikk gjennom en liste med alle folkene jeg måtte huske å fortelle det til.

Andre gangen jeg var i Drammen var jeg med Lis som skulle begynne på ny jobb. Hun var møkknervøs, men jeg tror det gikk nokså bra! Det var hvertfall det hun sa på vei hjem!

Siste punkt på lista er karakterene for 1. termin. Jeg har ventet hele uka på å få vite karakterene. Mest av ren og naturlig nysgjerrighet, men også fordi jeg vil vite snittet mitt. I hele går satt jeg å tenkte ut hva jeg kom til å få i de forskjellige fagene. Nerd som jeg er kommer listen her:
Gym: 3 (4)
Historie: 2 (3)
Media: 4
Bilde: 4
Norsk skriftlig: 4
Norsk muntlig: 4
Nynorsk: 3
Naturfag: 4 (5)
Matte: 6

Jeg hadde rett på seks av ni. Det beste er selvfølgelig at der jeg gjettet feil fikk jeg høyere karakter enn forventet. Så nå er jeg happy! Og det er mamma og, for det er første gang på mange året at 2'ern ikke har funnet veien inn blant de andre karakterene. Helt herlig! Og ja! Jeg legger ut listen fordi jeg er stolt. Jeg har aldri gjort det så bra før, og det sier vel sitt.. Anyways. Jeg er fornøyd og har store planer om å jobbe med historie når jeg kommer hjem, selv om jeg mest sannsynlig kommer til å lese i den ferske boka mi =)

Ingen kommentarer: