onsdag 21. januar 2009

Når jeg blir stor...

Jeg er ubeskrivelig dårlig på å holde løfter. Jeg har jo lovet at jeg skal skrive oftere i bloggen. Det har jeg ikke gjort. Jeg kommer stadig på ting å skrive om, men så glemmer jeg det med en gang jeg setter meg foran pc’n hjemme.. Men jeg skal virkelig prøve å skjerpe meg. Mangelen på innlegg kommer mest sannsynlig av at jeg lever et like kjedelig liv som en hemmelig agent som er skoleelev og Rema-ansatt. Men bare hvis du trekker fra hemmelig agent.. Så det skjer ikke så veldig mye spennende med andre ord..

Uansett.. Jeg har oppført meg veldig voksent og tatt en del valg de siste dagene. Jeg har (dessverre) kommet fram til at jeg må droppe Solborg-reunion (ja, jeg vet at det ikke blir noe liv når jeg ikke er der *kremt* men dere må bare prøve å overleve) fordi jeg er blakk som ei kjerkerotte. Men viktigst av alt: Etter yrkesmessa på mandag har jeg muligens funnet ut hva jeg skal bli. Hold dere fast alle sammen! Og ikke minst tenk nøye over om dere virkelig vil ha barn. Og hvis dere vil det, så ikke flytt til Vestfold. Jeg skal nemlig bli lærer. På barneskolen vell og merke. Ungdomsskolen og videregående blir for mye for min del. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg er i hvert fall 85% sikker, og det holder vel? Spørsmålet nå er om jeg virkelig egner meg som lærer. Er jeg en person som kan lære barn å lese, skrive og regne? Er jeg tålmodig nok til å få unger til å forstå at 2+3=5 og at 2x3=6?
Hva tror dere?

6 kommentarer:

Ida Emilie sa...

oi, spennende!
Jeg tror du vil passe bra som lærer :) Du trenger jo ikke undervise i de fag du helst ikke vil undervise i.. om du skjønner.
SYND du ikke skal på reunion! Jeg skal, har bestilt fly hjem allerede, men så kom det en regning fra solborg i posten.... uff...

Ingvill sa...

Flinkis som har funnet ut hva du vil bli. Jeg har planer om å bare dasse rundt til noen finner meg og oppdager mitt talent (som jeg ikke er helt sikker på hva er enda).
Blæh, teit at du ikke kommer på reunion. Men jeg ser den. Å ikke ha penger er noe bæsj.

christus sa...

Å ikke ha penger suger eselrompe.
Men til de som bor i Bergen: Fortvil ei! Jeg kommer kanskje til påske!
Til de som ikke bor i Bergen: Fortvil i vei...

Sannah sa...

Jeg misunner at du har en retning på hva du skal bli. Det e kje dårleg!

Silje Elisabeth sa...

nå er jeg skikkelig stolt frøken Menne... jeg har nemlig ikke funnet ut hva jeg vil bli:p men jeg har jo goo tid( det er jo søke frist neste år også etter hva jeg har skjønt) Ganske logisk tankegang etter min mening.

klem

Anonym sa...

bæsj onge!!! E jo ingen som ska på reuinon no!!!:(