søndag 27. juli 2008

øl, strand, papirbryllup

Nå sitter jeg nede i stua hjemme hos oss. Vanligvis holder jeg meg oppe på rommet med pc'n, men grunnet badstu-temperaturen oppe hos meg er det totalt umulig å være der på dagtid. Det går til nød på natta hvis du åpner vinduet og ber til høyere makter om at det ikke skal komme flaggermus inn vinduet (igjen). Så da blir det stua på meg. Hvertfall til sola går ned!
Men du må for all del ikke tro at jeg sitter inne hele dagen når det er så fantastisk fint vær! Etter jobb på fredag bar det rett på stranda i et par timer før jeg tok en snartur hjemom for å dusje og spise før det bar videre på avskjedsfest for Madser'n og Jordanger som skal ut i krig (eller hvertfall i militæret). Det var kos! Lis henta meg i Sande, kjørte meg til Shell (for å spise pølse) også hjem hvor jeg labba til køys med et håp om å ikke være fyllesjuk. Merkelig nok var jeg i relativt god form da jeg våknet lørdag morgen. Etter litt frokost var det rett på stranda med mutter og Tom. Skal ærlig innrømme at jeg elsker å bade, og at jeg blir 5 år gammel (er snakk om en veldig tøff 5-åring altså) med en gang jeg nærmer meg bryggekanten. Det ble middag på Shell før jeg rusla ned på puben der Lis jobber. Fikk spandert et par øl og ble fin i farta. Ett minutt over tolv kom mutter og Tom valsende inn døra og kunne dele med oss alle at de nå har vært gift i 1 år (altså i dag, søndag 27.07). En halvtimes tid seinere fant også storebroren min, Henning, og kjæresten hans, Anniken, veien ned til puben. Begge var fine i farta, og det ble liv og rør fram til stengetid. Mutter inviterte til nach hjemme hos oss, så vi rusla hjemover og ble sittende ute til klokka 5 i natt. Når jeg sier vi mener jeg: mutter, Tom, Henning, Anniken, Lasse, Vegard (to kammerater av Henning) og meg.
Jeg var sikker på at jeg kom til å være dødsfyllesjuk i dag, men den gang ei! Våkna tolv og dro på stranda rett etter frokost, omtrent. Livet er herlig, sola skinner, badevannet er digg og jeg har ikke fått så mange myggstikk ennå. Men det kommer vel etterhvert. Hvertfall hvis jeg skal på skauen i morgen.

Over og knut

2 kommentarer:

Sannah sa...

Jeg kjenner meg litt igjen i å bli barnlig i badevannet. I går leide jeg et vannlilje-blad med hale (stilk) rundt i sjøen, pluss at jeg tok min klassiker: seamonster/SHARK! Heldigvis var jeg ikke alene, søstra mi sto ved siden av. Ellers hadde det jo vært flaut.

christus sa...

Hehe.. Sant det. Blir også en del dytting, spruting, plasking, leire og annet gøy. Vann er morro!!