onsdag 30. juli 2008

To høner og en hane på skogtur

Mandag pakket jeg sekken med en haug nødvendigheter og ikke så mange unødvenigheter (noen ble det, men ikke så mange), slang sekken på ryggen og gikk ut døra for å slenge hele sullamitten inn i bilen til Lis. Vi (Lis, Fraser og jeg) kjørte opp til Skallan og satte kursen mot Hellumvannet.
Hellumvannet ligger ca 1,0 km fra Skallan, så det tok ikke så veldig lang tid å gå opp (rundt 15 min), men det var stort sett bare oppoverbakke, så litt tungt ble det jo. Endelig fremme var det bare å få på seg badetøyet og hoppe ut i det deilige vannet. Det var syyyykt digg vann. Etter et velfortjent bad kunne vi ikke gjøre annet enn å nyte stillheten som fylte den varme luften (helt til det kom ei dame med to unger på slep som også ville ta seg en dukkert).
Etter hvert fyrte vi opp stormkjøkkenet og lagde (pose)suppe som ikke var så gæli igrunn. Det ble en stille kveld med litt blink, passoa og southern comfort. Chill ja. Vi holdt det gående en stund før jeg var førstemann til å sovne. Sov som en unge der jeg lå halvveis på liggeunderlaget med himmelen som tak. Herlig!
Våknet en time før de andre (som vanlig) og rusla litt rundt i skogen og plukka blåbær før jeg tok dagens første bad.
Labba nedover i 12-tia, eller no sånt. Var en bra tur, og det blir ikke så altfor lenge til neste gang.
Jeg har jobba i dag. Og jeg skal jobbe i morgen. Ja, fredag og. Litt greit å ha no å gjøre egentlig.. Blir så kjedelig i lengden. Hvertfall nå som godværet har begynt å gi seg litt. Kanskje på tide å pute dyna tilbake i dyntrekket? Måtte ta den ut og bare bruke dynetrekket fordi det ble så satans varmt. Jeg tror helvette er kaldere enn rommet mitt om sommer'n. Lykke til med å motbevise det!

2 kommentarer:

Malene sa...

Slike turer er herlige!

christus sa...

Jeg veit! Neste gang skal jeg ta med fiskestang. Det blir kos =)