onsdag 29. oktober 2008

Tiddelibom

For de som ikke er like oppmerksomme som meg, eller bor i en annen del av landet, kan jeg informere om at den første snøen har lagt seg her i Svelvik. Jeg kjenner at jeg ikke helt vet om jeg skal le eller gråte. 5-åringen i meg (den som kommer fram ved for høyt sukkerinntak/overtrøtthet) er overlykkelig, mens 20-åringen (den som må stå opp tidlig og gå på skolen) har mest lyst til å bli hjemme. Men som den pliktoppfyllende eleven jeg er (kremt) kunne jeg ikke gjøre annet enn å grave fram vintersko og den tjukke jakka før jeg tusla til bussen mens snøen lava ned. Bussen var litt seint ute så jeg ble stående å vente i et kvarters tid. Da bussen endelig kom så jeg ut som en herlig kryssning mellom en vanlig snømann og den avskylige snømann (jeg la meg med vått hår i går, i tillegg til at snø fucker opp den ellers fine frisyren min (kremt, igjen)). Men jeg overlevde. Og jeg klager ikke. Snø er bare et tegn på at det snart er jul. Selvom den kommer til å være borte i løpet av et par dager (dersom den følger vanlig første-snø-tradisjon). Jeg syns forøvrig det er ganske morsomt hvordan de aller fleste blir så overrasket når den første snøen kommer. På vei til skolen så jeg sikkert 5 biler som sto godt plassert i grøfta mens eierne står ved siden av og klør seg i hodet mens de snakker i telefonen. Uhyre morsomt!!

4 kommentarer:

Ida Emilie sa...

den snødde faktisk litt her også i går... og en annen ting. Ovnen vår er fra Svelvik! Tenk på det du!"

christus sa...

Fra Adax regner jeg med!? Hehe.. Det var mange av ovnene på Solborg også =)

Sannah sa...

nei, snø er ikke et tegn på at det snart er jul - det er et tegn på at det snart er eksamen :(

Silje Elisabeth sa...

snø er et tegn på at bakken åpner snart:D