fredag 10. oktober 2008

Trondheim

Jeg har endelig insett hvor fantastisk treig jeg er. Jeg utsetter alt til siste sekund, og gjerne litt til. En fryktelig irriterende egenskap som jeg har tenkt å gjøre noe med ved at jeg gjør alt skolearbeidet jeg ikke har fått gjort, jeg har ennå ikke satt meg ned før å gjøre nettopp dette...
Planen var først og fremst å ta det i høstferien. Hvertfall historieoppgavene. Så historiebøkene var det eneste jeg tok med meg til Trondheim. Ja, det glemte jeg kanskje å si. Jeg var i Trondheim i ferien og besøkte Anette (hjemmefra) og Stine, Marius, Ellen og andre fra følkehøgskolen som jeg tilfeldigvis støtte på. Og det ble endel etterhvert.. Tura oppover om torsdagen. Du kan tenke deg jeg følte meg smart der jeg tusla rundt i Trondheim sentrum og leita etter riktig bussholdeplass mens svetten rant og baggen ble tyngre og tyngre for hvert skritt. Kjempefestlig...
Jeg fant nå hvertfall fram og fikk karra meg opp til Anette.
Fredag var det Ellen og Stine som sto for tur. Jeg kom meg på riktig buss og sto der nervøs som faen og håpte at jeg klarte å gå av på riktig holdeplass. Helt ut av det blå var det noen med sørlandsdialekt som ropte navnet mitt. Jeg kan ikke huske hva min første tanke var, jeg vil tro at jeg bare var generelt overrasket. Jeg snudd meg hvertfall og bak i bussen satt ingen ringere enn Karoline Pedersen sammen med Ingrid Bakken og Marius. Tilfeldighetene har satt Ellen, Stine og Ingrid i samme hus, så jeg hadde ingen problemer med å finne fram!
I anledning Stines 20-årsdag(søndag) var det på sin plass å kjøpe en gave. Noe jeg gjorde på fredagen. Jeg bestemte meg tidlig for å finne en gave som ikke kunne tas seriøst på noen måte. Marius slo meg ganske kraftig med sin pølsekostyme-gave. Den eide alle og var et herlig innslag på lørdagens kalas. Planen var vel å dra på byen, men vi endte opp med å ha vors før vi hadde nach. Men det var ordentlig kos. Ble jo en liten Solborg-reunion da Mats, Aron og Bendik kom på nach. Birthe fulgte oss hele kvelden, og det var knallkos! Sindre var hjemme på ferie den helgen jeg var der oppe. Fryktelig dårlig timing... Men ellers var alt helt krem! Var ikke fyllesjuk på søndagen en gang! Eneste skåret i gleden var turen hjem. Det tok meg 12 timer fra jeg gikk fra Anette til jeg var hjemme i Svelvik. Det er ganske lenge! Men det var verdt det!

Gleder meg til neste gang jeg tar turen nordover!

2 kommentarer:

Silje Elisabeth sa...

hehe.. hørtes ut som en kjempebra plan storesøster... jeg møtte også helt tilfeldig på mennesker i Trondheim, dattra til klasseforstanderen fra ifjor å sånn:P festlig vøtt... stakkar jenteP

oppdater oftere!!

christus sa...

Hehe.. Jaja.. det er ikke greit.. Møtte folk jeg ikke visste var i Trondheim en gang, så det var litt kult..