torsdag 5. februar 2009

barneskolen

Som dere trofaste lesere har fått med dere var jeg "lærer" på barneskolen om tirsdagen. Det gikk forsåvidt veldig greit, selv om jeg kom helt uforberedt fordi jeg ikke hadde anelse om hva opplegget skulle være. Det viste seg å være maling. Jeg er selvfølgelig for at barn skal få muligheten til å være kreative. Det er faktisk ganske viktig, men selv er jeg veldig lite kreativ når det kommer til maling og tegning. Ikke at det spilte noen rolle siden jeg bare gikk rundt og sa: "du må nesten spørre hu andre, for jeg vet ikke hva planene hennes er." Det var det eneste som var kjipt. At jeg ikke var særlig til hjelp fordi jeg rett og slett ikke visste hva som var planen. Men men. Jeg hadde det hvertfall koselig, og har veldig lyst til å være med en annen gang. Men da vil jeg helst vite litt mer om opplegget på forhånd, samt ha mulighet til å komme med innspill..

Ellers kan jeg fortelle at jeg nesten kasta et speilreflekskamera i veggen (slapp av, jeg gjorde egentlig ikke det, men det kunne skjedd) fordi teite Nikon plutselig bestemte seg for å lagre bildene som RAW-filer, noe jeg selvfølgelig ikke fikk åpna i photoshop. Så nå må jeg ta alle bildene på nytt. Fett...
I tillegg skal vi egentlig jobbe med film, men gruppa mi (inkludert meg selv) er ikke de mest aktive innen filming og vi klarer rett og slett ikke å sette oss ned for å skrive det som skal skrives. Det her kommer til å gå bra.

Jeg har forøvrig også funnet ut at jeg har en totalt ubrukelig evne. Jeg kan få stort sett alt til å høres negativt ut. En dag på stranda, siste skoledag, osv. Bare test meg. Jeg klarer alltids å finne på ett eller annet som gjør hendelsen negativ. Herlig... Jeg blir nesten stolt..

Nå skal det sies at jeg ikke alltid er negativ, selv om det kan se litt sånn ut. I dag kommer Guro, og det er egentlig alt som skal til for å gjøre akkurat denne dagen veldig bra. Så nå sitter jeg her på skolen, klokka er 10 og jeg sitter bare å teller ned (12 timer) til jeg er ferdig på jobb i kveld.
Så, med unntak av skole i morgen, kunne ikke livet vært bedre. Eller.. Det kunne vært sol og sommer, og jeg kunne hatt mer penger, ingen lekser og egen leilighet (se der, jeg klarte det igjen...)

Ingen kommentarer: