tirsdag 2. desember 2008

gah...

På denne datoen for et år siden var jeg i Stavanger. Enten satt jeg på rommet med en svak hodepine (fordi 2. desember var en søndag), eller så var jeg på vei til Brustad bua for å shoppe frokost. Uansett så hadde jeg noen helt andre tanker enn jeg har nå. Da var det "hva forno gøy skal vi finne på til uka?" Nå er det "hvor mye må jeg lese før prøven? Hvor mange timer er det igjen av skoledagen? Hvor mange dager er det til juleferien?" Det med juleferien tenkte jeg vel på i fjor også. Men da var det nedtelling til jeg skulle hjem, og nedtelling til jeg endelig skulle tilbake igjen. Nå er det nedtelling til jeg har ferie. Nedtelling til jeg slipper å stå opp klokka halv sju. Nedtelling til jeg slipper å tenke på prøvene jeg må lese til. Nedtelling til jeg ikke trenger å bekymre meg over leksene jeg ikke har gjort. To herlige uker hvor jeg slipper å tenke på norskstiler, historieprøver og alt det der. Det at jeg har et halvt år igjen skal jeg ikke ofre en tanke før 5. januar.
Men nå skal jeg gjøre et forsøk på å være sosial før norsktimen. Og håpe at vi får tilbake matteprøven, og at den ikke gikk så dårlig som jeg tror den gjorde..

Ingen kommentarer: