tirsdag 23. desember 2008

snart pakket og klar

Nå er julaften rett rundt hjørnet. Det er faktisk i morgen. Klokka er 11.00 og jeg sitter på rommet til en av søstrene mine. En av de som har dratt til Danmark alt. Jeg drar i kveld. Om 8 og en halv time sitter jeg på båten klar for å feire jul. Jeg vet av erfaring at det blir en noe anstrengt jul. En litt påtatt mine og til tider en falsk glede for å dekke over irritasjon of frustrasjon. Men hva gjør man ikke for å få være sammen med familien i jula. De yngste søstrene mine har ikke sett snurten av meg rundt juletider de siste 2-3 åra. Så nå skal det gjøres opp for tapt tid. Og alt dette i løpet av tre stressfylte dager. Jeg skulle gjerne hatt mere tid, men sånn er det nå en gang! Nå skal jeg øyeblikkelig pakke ferdig, spise frokost og lese litt i boka mi (den er forøvrig syyyykt bra. Så Maria, hvis du noen gang leser dette, jeg er evig takknemlig for at du anbefalte den!), men aller først skal jeg se grevinnen og hovmesteren. Det er den viktigste tradisjonen for meg på lille julaften. Nest etter mamma som pynter treet etter at alle ungene har krøpet til køys slik at treet er ny-pyntet på julaften. Men i år skal jeg være på båten når det blir sendt. Jeg klaget litt over dette i forrige innlegg, og da tok Guro saken i egne hender og la den ut på bloggen sin, bare for meg =)

Vi snakkes om et par dager folkens. Kos dere i jula! Send meg en varm tanke når dere ser på tre nøtter til Askepott og Disney-greier i morgen. Jeg tror ikke jeg får sett det.

GOOOOOOOOD JUUUUUUUUL!!! (igjen)

1 kommentar:

Anonym sa...

Yeeeey!! :D :D :D
Endelig noen å diskutere bøkene med, gleder (gruer meg på dine vegne) til du er ferdig meg hele serien! ;)

Kino blir gøygøy! :D
Hugs!