mandag 8. desember 2008

Jeg kommer ikke på noen tittel fordi...

...Som så mange ganger før har skrivesperren og jernteppet igjen lagt seg over meg. Når jeg sitter på bussen og filosoferer kommer jeg på masse ting jeg kan skrive om. Men alt dette forsvinner i det jeg reiser meg opp og forlater setet. Det er akkurat som om all min kreativitet er bundet til kollektivtrafikken, som egentlig er litt ironisk siden jeg hater kollektivtrafikk. Eller, på en måte elsker jeg kollektivtrafikk. Jeg slipper å gå til skolen (som ligger 1 mil unna) og kommer meg fra A til B. Det er nok ventetiden som er verst. Her forrige dagen venta jeg på bussen i en halv time. Mens det snødde. Da var jeg brukbart grinete. Ikke minst fordi jeg hadde stressa som en kåt elg i parringstida for å rekke den fordømte bussen. Bussen er jo aldri i rute(og hvis de først er i rute så har du brukt tre og et halvt sekund for mye på å knyte skoa dine og får oppleve den store gleden av å se bussen kjøre avgårde mens du står igjen med alvorlige pusteproblemer), i tillegg koster det gjerne skjorta og halve armen. Og jeg vil gjerne beholde hele armen, altså.

Jeg tar bussen hele tiden. Jeg liker faktisk å sitte på bussen. Det høres veldig rart ut. At jeg liker å sitte på bussen, men at jeg hater kollektivtrafikk. Det er som å si at du elsker metall, men hater Metallica. Det passer liksom ikke. Det er som en fot i en hanske. Trenger jeg flere sammenligninger, eller har du skjønt hva jeg mener..? Uansett, poenget mitt er at jeg nyter å ta både buss og tog, men jeg hater å vente på at de skal dukke opp, at de koster flesk og for at jeg skal komme meg fra A til B må jeg innom C, D, E og kanskje en kjapp tur innom Y først. Syyykt unødvendig..

Ved nærmere ettertanke er det nok ventinga som er verst. Når du står der og furter fordi du akkurat mista bussen som skulle frakte deg hjem, eller til kjæresten (eller et annet viktig sted), og innser at du må vente i en HEL time på neste buss. Da får jeg nesten lyst til å bæsje i en papirpose, sette den på utsiden av døren til statsministeren og tenne på før jeg trykker 14 ganger på ringeklokka og løper som en helt. Ja til flere bussavganger!

Ser man det. Her kom det visst et lite innlegg likevel. Slettes ikke værst! Nå skal jeg lufte Sinéad (som er på besøk fra Bergen). Herlich!


<3 VKT <3

6 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
christus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Jeg har i det minste ikke PRØVD å ta teorien.. Twice.. :p Noe jeg helt klart hadde fått null feil på, på første forsøk.. Såklart :D

christus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Silje Elisabeth sa...

hihi... sant nok.. heilt enig:D:d