fredag 26. desember 2008

julaften og første juledag

Julaften er over, og det er første juledag og. Tradisjonen tro (den danske tradisjonen) var det and på julaften. Personlig syns jeg det er underlig å ikke spise ribbe, men sånn er det nå en gang bare! Første juledag var det familielunsj hos tanta og onkelen til min papp-mor, Tina. Der var det jubel og rabalder med en hel haug unger og snaps-glade voksne. Silje og jeg tusla hjem i 6-tia, Tina, Liv og Frida kom hjem i 9-10 tiden, og pappa dro på den lokale puben med de andre mannfolka og var hjemme rundt klokka 2. Han sover fortsatt (klokka er 10:30). Jeg blir nesten litt stolt! I dag er det jule-lunsj (eller jule-frokost som det heter på dansk) hos min kjære tante, med muligheter for en bytur senere i kveld. Siden Silje og jeg skal med båten kl 10 i morgen tidlig har vi planer om å ta det ganske med ro. Det hadde nå virkelig vært for dumt om vi ikke rakk båten...

Litt diverse fra julaften og rusleturen første juledag..








Ingen kommentarer: