torsdag 12. august 2010

Ooooookei

Jeg er ræva på å skrive blogg. Jeg skal slutte å love at jeg skal oppdatere oftere.
Sannheten er at jeg ofte sitter på ræva og surfer på web'n (facebook), men at jeg aldri, ALDRI, logger meg inn for å dele mine fornuftige tanker og meninger med omverdenen.
Jeg tenker ofte at jeg skal skrive. Men så kommer jeg på at jeg ikke har noen bilder. Og det burde jeg jo ha. En blogg uten bilder er fryktelig kjedelig. Men jeg glemmer å ta bilder. Og hvis jeg først tar dem så glemmer jeg å legge dem inn. Generelt sett glemmer jeg ekstremt mye.
Her forrige dagen glemte jeg at nøkkelen til mopeden lå i jakkelomma på jakka som jeg la under setet på mopeden (kjører scooter ja). Med andre ord: jeg låste inn nøkkelen. Det var jo kjeeeempesmart. 10 poeng til meg.

Vi har forresten flytta inn nå. Vi har faktisk bodd her i en måned nå. Og jeg trives! Alt er på plass. Til og med oppvaskmaskin har vi fått. Så da kunne vi ta vekk tampongen under vasken (det er heeeelt naturlig å ha tampong i vasken) og koble til. Min kjærlighet til teknologi vokser stadig. Jeg er fryktelig glad i oppvaskmaskinen hvertfall!

Å! Jeg kom på en annen ting! På mårrakvisten (som vi sier i Drammen) renner det inn polakker på Rema (jeg vil nesten gå så langt som til å si at vi blir innvadert). Flesteparten kommer for å kjøpe kneipbrød (kr 5,50) eller hveteloff (kr 6,50). De kjøper gjerne en to-tre-tolv stykker. Og flertallet slenger alle brøda opp på båndet så jeg må slå inn et og et brød istedenfor å slå inn ti stykker med et par tastetrykk og et "pip". Annoying..
Men ingen, absolutt ingen, slår han som var innom tidlig en tirsdag morgen for et par uker siden. Han hadde fylt handlevogna (that's right VOGNA) med ikke mindre enn 44 brød. Og han hadde ikke telt dem, så alle måtte opp på båndet. Da var det like før jeg sprengte et blodkar i øyet.
Men som den flinke kasserer'n jeg er ga jeg dem kvitteringa, sa hadet og viste finger inni hodet.

Nok en fantastisk dag på jobb!

2 kommentarer:

Chanett sa...

haha ^^ 44 brød :O dææven mye..du er flink der du sitter i kassa da, men du sa ikek "ha en fin dag" forgje gang jeg handla der og du var i kassa...

christus sa...

Kanke huske på alt hele tia!
Er ikke så ofte jeg sier det faktisk. Sier som regel "ha det godt". Men spørs helt hvor mye kunder det er og hvor mye det er å gjøre.
Men generelt sett er jeg ganske hyggelig syns jeg :p