onsdag 1. september 2010

Flaut

Rema'n min ligger i nærheten av en videregående skole. Naturlig nok titter en hel haug av videregående-elever innom butikken i løpet av dagen. Det er derfor ikke uvanlig at jeg spør etter legitimasjon 5-10 ganger i løpet av en 8-timers vakt.
Det er tross alt bedre å spørre én gang for mye, enn én gang for lite.
Det var også det jeg tenkte da følgende skjedde på jobb i dag:

Jeg står i kassa, som vanlig.
En ung fyr vimser rundt ved kassene og jeg legger merke til en av varene han holder. En snusboks.
Etter noen minutter kommer han til kassa for å betale.
Han legger varene på båndet.

Jeg kikker kjapt på varene helt borterst på båndet og sier: "har du legitimasjon?"
Han ser litt forundret på meg og tar frem bankkortet samtidig som jeg slår inn Curamed halstabletter.
Jeg godkjenner legitimasjonen og tar tak i neste vare. Snusboksen.
Eller... det jeg trodde var en snusboks. På nært hold viste det seg å være en boks med Define hårvoks. Jeg var dødsflau og stotra fram: "jeg innser nå at jeg har driti meg ut. Jeg trodde det var en snusboks"
Han ser rart på meg, betaler og stikker.
Jeg kjenner at jeg blir tomatrød i fleisen og later som jeg rydder under kassa mens jeg venter på at fargen skal gå bort.
Mest sannsynlig trodde han at det var 18-årsgrense på Curamed, og at det var derfor jeg spurte om legitimasjon. Samma det.. Flaut var det uansett.

Men se da. De har samme størrelse og form. På avstand er de faktisk identiske!

3 kommentarer:

annem sa...

Hahahhahaha eiiiiiiiiiiid!

christus sa...

I know.
Syyyyyykt flaut liksom. Men bedre enn hvis han hadde kjøpt snus og ikke var gammel nok, og jeg jeg ikke spurte etter legg og mista jobben liksom...

Mria sa...

HAHA! Så vanvittig festlig! Dette var morsomt å lese. ;)