fredag 3. september 2010

Spillkveld

Vi kjørte spillkveld med tre heldige utvalgte i går. Martin, Carine og Jan Fredrik (i tillegg til husets herskere Lis, Ole og meg selv).
Vi startet med Alias, siden det er det beste spillet. Ja, det BESTE brettspillet.

Reglene er greie:
Det deles opp i lag. Du skal forklare et for lagkammeraten din ved å bruke synonymer, hint, motsetninger osv. Fantastisk morsomt!
Lis og jeg var på lag mot Martin og Jan Fred i det ene hjørnet og Ole og Carine i det andre.
Vi grusa dem. For å si det mildt.
Det var en fin kveld. Helt til de absolutt skulle spille TP (Trivial Pursuit). Jeg hater TP. Jeg kan ingenting (absolutt ingenting). For meg er TP et evigvarende spill hvor jeg blir sittende å se på at de andre fyller opp med kaker mens jeg selv svarer "øhm....", "hmm...." og "jeg veit ikke.... pass".
I fremtiden boikotter jeg TP. Disney TP går fint. Og junior TP. Det kan jeg klare. Hvor mange dalmatinere ville Cruella de Vil lage kåper av? Og hvor høy er Galdhøpiggen? Det kan jeg svare på. Men hvis du spør meg hvilket bein Napoleon som oftest lente seg på, så er jeg blank. Jeg kan faktisk kjenne at hjernen kobler ut og at blikket mitt blir fjernt. Du vet, lyset er på, men det er ingen hjemme. Aldri mer TP....

Jeg har forresten vært flink og rusla opp til Spiralen i dag igjen. Nå er det faktisk to uker siden sist, så det var vel på tide! Brukte en drøy time og hadde med frokost opp. God start på dagen.
Så nå har jeg en sliten og fornøyd liten hund som ligger i buret sitt og sover (med døra åpen, vel og merke).
Straks klar for jobb, men enda mer klar for helg om bare 8 timer og 8 minutter. Tjohei!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mulig vi må gjenta suksessen på søndag.. Evt. Torsdag. Søndag kan jo K og M være med, hvis de overnatter.

Lis to the yo.

christus sa...

Lett!
Glær mæ!