onsdag 1. september 2010

X-box og søskenkjærlighet

I går kasta jeg meg på scooter'n og putra til Sande. Det er ca 25 km fra meg til Sande. Jeg kan jo ikke kjøre på motorveien så jeg freser rundt på disse side-gatene og håper at ingen bilister hater meg så mye at de åpner døra og sparker meg i trynet i det de kjører forbi (det gikk bra i går også).
Smart som jeg er planla jeg å kjøre hjemmefra kl 3. Altså i rush-tia. Stupid. Jeg brukte 15 min ut av byen. Vanligvis tar det drøyt 5 min. Varm var jeg og. Jeg nekter å fryse når jeg kjører så jeg pakker meg inn i klær. Vi snakker to gensere, jakke, skjerf, boblebukse og fjellsko. Og hansker selvfølgelig. (jeg skulle kjøpe nye hansker i går. Men merkelig nok hadde de ikke tatt fram vintertøyet på g-sport ennå... men jeg overlever litt til)

Grunnen til at jeg satte meg på scooter'n og irriterte bilister tur-retur Drammen-Sande var selvfølgelig at jeg skulle besøke min kjære lillebror, Tobias. Siden jeg er som en 14 år gammel gutt i hodet og han ER en 14 år gammel gutt ble vi enig om å vie vår tid til X-boxen og Eragon. Ja, du husker Eragon? Bøkene som ble skrevet av en 17 år gammel gutt (eller noe sånt). Så lagde de den første filmen med planer om oppfølgere. Filmen floppa og det ble aldri laget en oppfølger. Men det var nå gøy å spille spillet!

Middag fikk jeg jammen og. Da var jeg nøyd! Er ikke så hver dag jeg får i meg ordentlig middag! Mamma, jeg lover at jeg skal bli flinkere til å spise middag. Og frokost. Og lunsj. Generelt flinkere til å spise.

Veslebror som begynner å bli stor gutt (en liten tåre i øyekroken). Han skal jaggu konfirmeres til våren. Jeg føler meg gammel....

Nå nærmer det seg avreise. Tila er lufta, jeg har drukket kaffe og spist litt frokost, og skal bare få på meg eskimo-drakta så er jeg klar for jobb!

Tjo og hei!

Ingen kommentarer: