tirsdag 23. november 2010

31 dager?

Hvis jeg har telt riktig er det bare 31 dager til julaften.
Jeg gleder meg som en liten unge og håper at jeg alltid vil se på julen som noe magisk.
En tid hvor alt er farget i lilla, gull og rødt.
Sjokoladekalender som blir åpnet et par ganger i ukene fordi jeg egentlig ikke er så glad i sjokolade. Men det er jo tradisjon.

Førjulstiden er, og forblir, fantastisk.
Lenker av juksegran henger i gågatene og kjøpesenterne kryr av stressa mødre med fler handleposer enn de klarer å bære.
Fedrene ser man ikke før lille julaften eller julaften. Enda mer stresset enn mødrene og villige til å betale en formue for hva som helst så lenge det blir pakket inn og puttet i en pose. Driks til den ekspeditøren som klistrer på en ferdig utfylt til-og-fra-lapp.


Jeg er ferdig med nesten alle julegavene. Eller.. Jeg er halvferdig med nesten alle julegavene. Og de jeg ikke er ferdig med tar kort tid å fikse. No stress.
Det er det vanskelige med jula. Gavene. Til hvem? Hva da? Og hvor mye?
I år har jeg gått for den gode, gamle hjemmelagde typen. Koster litt, men ikke skjorta. I tillegg syns jeg det er koselig å gi bort noe jeg har lagt mye tid og arbeid i. Og håper selvfølgelig at mottakeren blir takknemlig.

Jeg elsker jul og gleder meg til å pynte 1. desember.

Gleder du deg til jul?

Ingen kommentarer: