torsdag 11. november 2010

Skole og sånt..

Jeg er 22 år og jobber deltid på Rema. På fritiden ser jeg på tv og oppdaterer Facebook hvert femte minutt fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg legger meg. Bortsett fra på torsdager. Da trosser jeg sofaens lengtende skrik og drar på agility-trening med Tila.
Det er faktisk høydepunktet i en ellers så kjedelig uke. For sånn her er det hver uke. Men ingen regler uten untak. Hender vi slår hæla i taket og snurrer film, drar på svømming eller kanskje til og med tar oss en fest.
Når jeg sier vi mener jeg selvfølgelig roomiene og meg selv. Jeg er fryktelig glad for at jeg slipper å bo alene. Litt mer stas å komme hjem når det faktisk er noen å snakke med. Bortsett fra bikkja. Er veldig lite svar å få fra den kanten, gitt.

Anyways. Jeg har innsett at det er på tide med en forandring. Jeg er nødt til å ta meg selv i nakkeskinnet og si: "du kan mer enn å gi vekslepenger og spørre folk om de vil ha pose". Selv om jeg kanskje er litt i tvil. Så jeg har søkt på skole. I første omgang skal jeg ta et realfagkurs over et halvt år. 25 timer i uka fordelt på matte og fysikk. En utfordring for ei som ikke er spesielt glad i pugging. Men jeg kommer ingen vei hvis jeg ikke prøver.

Hvor jeg ender opp etter det kan jeg ikke svare på. Jeg har mine tanker, men ingenting er hugget i stein. Ennå.

Dette var et fryktelig nitrist innlegg...

(forsøk på å piffe opp pittelitt)

Anne Marte kommer til Drammen på lørdag. Noe Lis og jeg ser fram til. I går fikk jeg beskjed om at vi skal spise sushi. Skeptisk. Jeg har smakt det en gang før, og det er fryktelig merkelige greier. Men de har lovet at det bare blir bedre for hver gang man spiser det. Så jeg stiller med relativt åpent sinn og et løfte om en dyp anmeldelse av sushi-Drammen på bloggen. Kanskje.

1 kommentar:

sannusYourbiggestfan! sa...

YO! Ser her at mye av innlegget besvarer det jeg sendte deg mld om på Facebook! Kult at du skal ta realfagskurs! Selv er jeg dritdårlig på slikt...Forresten: Sushi er nydelig, og det blir bedre jo oftere man spiser ;)